Sunday 10 May 2015

Europe : 3D2N in Arstemdam


Hi..

Kami ke Arstemdam menaiki kapal terbang tambang murah Easyjet. Service dia pun agak teruk, macam service kat Airasia la..lagi teruk kot. Huru hara jap perjalanan dari Manchester Airport ke Schipol Airport. Nak melepasi masuk ke dalam boarding room pun susah.

Aku siap kena soal siasat sikit dengan pegawai yang checking luggage aku. Padahal isu kecik je..ada Tiger Balm dalam beg galas aku. Membahayakan ke?? aku pun tak tahu..Aku cakap aku pregnant, aku perlukan balm tu if ada rasa nak muntah. Yang suami aku pulak tinggal luggage kat tepi and datang kat aku. Yelah risau aku kena inteview siap habis barang2 aku dalam beg galas kena punggah.

Bila dah settle, suami aku pergi ambik luggage yang dia tinggal kat tepi tadi. Satu hal lak, dah ada pegawai tunggu kat situ. Kena di soal siasat lagi sebab tinggalkan luggage, mereka ingatkan ada bom lak kat dalam tu. Aiyooo..!!! dah explain panjang lebar barulah dia lepaskan, tapi dia bukak jugaklah tengok barang dalam tu..tengok r kalau nak tengok sangat pun..kan dah kata dalam tu hanya ada barang shopping aku je..!!! wekkk!!!!

Beli Pandora - hadiah bufday utk adikku Wani - murah skit kat Schipol Airport

Sampai je kat Schipol Airport kami sewa minivan ke hotel kami. Lega rasanya bila dah sampai hotel. Kami menginap hotel Best Western - Blue Tower Hotel.

Safely arrived kat Schipol Airport
We stayed here^^
Dapat brochure dari kaunter hotel. Hari ni kebetulan ada Tulip Day kat Dam.

Kami bersiap nak round bandar Arstemdam ni..kami naik transkat ke Dam. Karnival bunga tulip tu buat depan Maddame Thaussad. Tapi dah nak habis dah event bungi tulip masa kami sampai..yang dijual tinggal sikit je lagi. Ada akak tu bagi sikit kat kami.





Round2 bandar sampailah ke malam. Orang sini banyak guna pengangkutan awam & kayuh basikal je. Cool~ How I wish Malaysia pun macam ni jugak. Ni setiap hari stucked dalam traffic jam.








Day 2 : Round Arstemdam City

Hari ini pagi2 lagi kami dah merayau kat bandar. Sunyi giler jalan. Takde orang kuar sangat pun lagi. Maybe sebab cuaca sejuk better stay kat dalam rumah je. Lagi pun hari ni hari cuti.








Kincir angin - simbol Arstemdam


Welkom in het Oosterpark!!


Kedai makan - recommended by Trip Advisor!
Beli sourveniour lagi! Kat sini agak murah..
Makan malam kami di sini^^



Day 3 - Bye bye Arstemdam

Pagi2 kami dah bersiap ke Arstemdam Centraal - naik Thalys ke Paris lak. Hmmm..banyak sangat tempat kami tak sempat cover. Masa suntuk. Takpelah..at least dapat jugak jejak kaki ke sini.




No comments:

Post a Comment