Tuesday 16 December 2014

Product Review : My Kantan

Hi,

Saje nak share product yang saya guna ni..My Kantan = sabun muka, ada juga sabun badan..tapi setakat ni saya try sabun muka je..so far saya betul-betul suka..ni pun my cousin yang bagi tahu sebab dia try ok and dia suka..pastu promote kat sepupu-sepupu dia...kami jenis muka yang cepat berminyak and of cos la jerawat dengan hebatnya bermaharajalela di muka..

Saya ni jenis susah nak tukar pencuci muka...dari zaman sekolah lagi dah pakai Olay..betapa setianya saya dengan Olay (sebab pernah tengok satu tv show ni..seorang nenek yang lawa ditemubual..apa rahsia kecantikan anda..dia jawab...Olay..hehee~♡) 

Lepas dari tv show tu...terus beli Olay and setia sampai la saya jumpa sabun muka my kantan ni..lepas guna mykantan..rasa muka dah kurang berminyak terutamanya ketika bangun pagi..yay! 

Lagi satu, saya tak suka lepas cuci muka dengan certain facial foam..kulit muka jadi tegang..rasa macam kulit tertarik gitu..tapi dengan mykantan..saya rasa kulit muka rasa fresh and tak terlalu tegang..

Saya try gugel apa ingredient sabun ni yang membuatkan sabun ni best..ownernya cakap mykantan ni diperkaya dengan ekstrak minyak pati kayu manis, madu dan rumpai laut. 

Oooo...kayu manis rupanya..patutlah bau herba..teringat waktu zaman remaja dulu, selalu juga lenyek kulit kayu manis pastu tempek kat muka..petua nenek moyang nak hapuskan jerawat..tapi pedih ok...hehehhe...sape pernah cuba, tahulah rasa pedih ye macamana...hee~

Kulit kayu manis+madu 》 bertindak sebagai agen anti-bakteria bagi mengelakkan pembiakan jerawat &                                               kesan hitam akibat jerawat.
Rumpai laut 》dapat mengekalkan kelembapan pada kulit muka.

Try jela sebiji dulu..tak rugi untuk mencuba..kalau ok..keep continue guna..kalau tak ok dengan kamu..terus stop..

Kalu berminat nak mencuba..!!
Pn Nurul : 012-9536112 


Nyahkan jerawat & kulit berminyak dari wajah anda..
Selamat mencuba..!!! 


6 comments:

  1. Are you sure this kantan will make a person who had a bad face being nice?kalau menjadi,I nak try jugak..muke I adelah skit2 jerawat...so bolehlah I try...kan?

    ReplyDelete
  2. hani,kantan ni menjadi ke?kalau tak,saye pon nk cube jugak..can u give me more information bout it...?

    ReplyDelete
  3. Dlu sy pakai garnia. Dah setahun dah xbli sbb sy pakai sabun muka kantan.

    Sy bli.kat UPM.
    Masa tu xtau.yg UPM wat kajian pasal sabun herba.
    Kantan ni sabun UPM lah klu.xsalah

    ReplyDelete
  4. Hi Amanda, saya rasa mykantan ni sesuai dengan kulit muka saya..after cuci muka rasa refreshed, rasa berminyak kat muka hilang..
    lagi pun mykantan ni tak de bahan kimia..hanya guna kulit kayu manis+madu+rumpai laut..bahan semulajadi
    So far..i love mykantan face soap =P

    Aah mykantan ni sabun herba dari UPM..

    ReplyDelete
  5. I pon nak try laaa mcm ni.... i nak cantek mcm u jugak....

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete