Saturday 13 December 2014

Family Trip : 3D2N in Taiping

Hi...!!!

Hujung minggu baru ni..kami pergi ke Taiping..ada kenduri kahwin..so alang-alang dah pergi sana..bercuti lah sekali..round-round tempat yang best kat Taiping ni..

Day 1:

Bertolak pukul 10am dari Gombak..sampai ke Taiping dalam pukul 2pm..pergi singgah makan sekejap dekat Doli kuewteow..kat pekan Taiping ni, femes jugak la restoren Doli ni..Doli=Dollah Ali..I makan nasi ayam..best gak..

Pukul 3:30pm, kami bawa Adam pergi ke Zoo Taiping...(macam la Adam faham kan..hewhew)

Haiwan kat zoo ni macam tak berapa nak banyak..tapi haiwan-haiwan kat sini nampak aktif sikit compare kat zoo negara..
kami tak sempat nak cover habis..sebab hujan..lebat~
#Adam sempat popo kat sini..budak kecik ni..pergi mana-mana mesti nak tinggalkan kesan..

Kebetulan kami sampai tu, pukul 3:30pm..pekerja zoo kat situ tengah bagi makan kat si buaya..kagum sangat dengan keberanian mereka..masuk sangkar buaya..bagi buaya makan ayam..

Hmmm..jumpa Ustaz Azhar Idrus (UIA) kat zoo ni..beliau pun bawak family dia jalan-jalan...anak beliau comel-comel tuu..tak berani nak ajak bergambar bersama..sebab dah ramai orang ajak dia bergambar..lagi pun tengok dia kelam kabut je..

Ok..perut pun dah lapar..kami bergerak pergi ke gerai yong tau fu..kalau datang Tepeng..kena pergi tau..order ABC sekali..yummy♡

Kat sini pun..kami bertembung lagi dengan UIA dengan family nya..hehehe~
Perut dah kenyang..Adam pun dah penat..kami bergerak balik ke homestay  kat The Jana Resort..($160.00 per night)..malam ni pergi rumah pengantin kat Kg Tersusun..mereka sediakan makan malam..

Day 2:
Abah bawak kami pergi makan breakfast..ke tempat special katanya..jauh jugak tempatnya dari homestay..dalam 10min perjalanan...sekali hampa, kedainya tutup la pulak..

Abah pergi ke satu lagi kedai nasi lemak..berdekatan rumah tentera..ramai pelanggannya..lauk nasi lemak dia banyak pilihan..

Lepas breakfast..kami pergi round area Taiping Lake Garden, huge rain trees more than 100 years old, line the road with their branches stretching into the lake.. it is a joy to just take a walk under these trees and enjoy the beautiful scenery...then kami ke Bukit Jana waterfall..si budak Yaya sempat mandi.. sayangnya tempat yang cantik begini dikotori..lampin pakai buang ditinggalkan macam tu je..sadis betul..

Bersiap pergi ke kenduri kahwin..Alhamdulillah, tak hujan hari ni..majlis berjalan lancar..di sebelah petang, si Yaya request untuk naik kuda..Abah bawak kami round area Taiping..tengok bangunan-bangunan bersejarah, Taiping still mengekalkan kesenian sejarah datuk nenek moyang kita..singgah kat the Taiping Equine Park..Yaya nak horse riding..kid have fun here..!!

Dah penat...balik ke homestay...esok pagi nak bertolak balik dah..!!!

Day 3:

*Abah try lagi pergi ke gerai nasi lemak feveret dia tu keesokkannya..tapi still kecewa..kedai masih tutup..hewhew 
Banyak lagi yang boleh di explore kat Taiping ni..next trip plak..