Friday 13 February 2015

Family Trip: 12D11N in Europe

Hi..^^

Kali ni aku pergi travel ke Europe dengan keluarga mertua..kebetulan adik ipar aku yang belajar kat UK ada konvokesyen..so aku dengan laki aku join sekali la pergi jalan-jalan..trip kali ni dibiayai sepenuhnya dari suami tersayang...ahakkss..^^




Masa ni aku mengandung 4 bulan..pada mulanya macam takut jugak nak pergi sebab perjalanan dia jauh & mengambil masa yang lama dalam flight..lagi pun anak pertama..risau jugak anything happen..aku ada mintak advice dari doktor..dia kata ok je nak pergi pun..cuma kurangkan aktiviti lasak la sikit..jalan jangan banyak sangat..ok doktor..noted with thanks!!

Kami pergi 12 hari..cover London, Arstemdam and Paris..

London - 3D2N
Sheffield, London - 4D3N
Arstemdam - 3D2N
Paris - 3D2N

Kami naik transit flight..murah la sikit tiket flight..masa pergi transit kat Abu Dhabi..balik lak transit kat Doha..

Pergi :  KL - Abu Dhabi - London
Balik :  Paris - Doha - KL



Tempoh perjalanan dalam 14 jam..memang sangat memenatkan..nasib baik ada banyak movie yang best-best..aku sempat tengok movie 'Diana' and 'The Conjuring'..pastu aku tidur je sampai Heathrow airport..bangun pun untuk makan je..

Kat Heathrow airport, En Wahab and adik ipar datang jemput kami..leganya sampai..penat kot duduk je dalam flight...jetlag jap...hahhahaa

Safely arrived at Heathrow airport, London^^

Breakfast nasi lemak kat rumah Pengarah MARA London..marvellous!!!

Kami dan tuan rumah...tq for the hospitality^^


Kami tak pergi dengan travel agent..so nanti kami travel secara sendiri-sendiri je..aku pulak tak study pun pasal trip ni sebab aku serahkan sebulatnya kat suami and adik ipar aku...

Tapi tak perlu risau..kat Europe ni..kemudahan pengangkutan awam dia sangat hebat..memang senang kita nak pergi mana-mana..brochures pun banyak kat station metro or kat pusat penerangan..laluan train memang agak memeningkan tapi bila kita dah faham line train tu macamana..confirm korang akan berani je nak pergi mana-mana..

Aku yang tak study pape pun nak pergi Europe ni boleh explore tempat-tempat yang best tanpa bantuan adik ipar aku..sebab kaki ayah mertua aku tak berapa nak ok..kalau jalan jauh nanti sakit la dia..so mereka akan balik ke hotel..aku dengan suami teruskan perjalanan..

Thanks a lot to En Suami kerana sudi bawa isteri kamu yang baik hati ni jalan-jalan ke Europe...sayang kamu!!! Bawak la saya jalan2 lagi^^


No comments:

Post a Comment